Vi blandar alla våra serviser och hyr ut vårt porslin i en fin blandning av mönster och färg. Meddela oss gärna era tankar kring känsla och upplägg för er tillställning, på så sätt kan vi ge er våra bästa tips och hjälpa er anpassa er beställning på bästa sätt. 

Bokning

Vid bokning skickar vi en orderbekräftelse, se över att den så att den stämmer med era önskemål. 

Betalningsvillkor och avbokning

Vid avbokning 30 dagar innan evenemang debiteringen avbokningsavgift. 50% av ordervärdet debiteras vid avbokning som sker 15-29 dagar innan hyrestillfället. Avbokning upp till 14 dagar innan evenemang faktureras till 100 %. 

Ökning av beställning kan göras så länge det finns lediga artiklar eller så länge Set My Table har möjlighet att utöka. 

Hyresperiod

Hyrespriset gäller normalt för tre dagar: leveransdag, användningsdag och returdag. Om hyrestagare inte återlämnar hyresgods inom föreskriven tid debiteras hyresavgifter löpande till dess att hyresgodset är återlämnat - detta p.g.a. det inte kan hyras ut till andra. För längre hyresperioder, kontakta oss för offert. 

Saknat eller skadat gods

Det är viktigt att du påpekar om något har gått sönder under transport eller saknas innan du använder dig av det hyrda porslinet. Set My Table accepterar inga anmälningar om trasigt eller saknat gods i leverans efter användningstillfället. I det fall gods är skadat eller saknas kommer du som kund att bli fakturerad för det hyrgodset. 

Upphämtning och leverans

Hyresgodset kan hämtas upp hos oss i Enskede i södra Stockholm efter överenskommelse. Vi levererar mot kostnad efter överenskommelse. 

Återlämning

Då vårt sortiment består av gammalt porslin så är det mycket ömtåligt. Det tål EJ MASKINDISK och diskning ingår därför i hyrespriset. Efter användning måste porslin och bestick sköljas av, detta för att porslinet inte tål att stå en längre tid i fett. Gods som skadats p.g.a. att ovanstående inte gjorts, kan komma att faktureras dig som kund.